Umutlu Bir Gün

Umutlu Bir Gün

28 Mayıs 2012 Pazartesi

HAYDİ ÇOCUKLAR CAMİYE


Bloğu açarken amacım, anne-çocuk-gezi-yemek vs günlük hayatın bana tat veren, anısı kalsın isteyeceğim kısımlarını anlatıp eğlenmek, eğlenirken de anılarımı biriktirmekti. Mutluluk veren detayları anlatmak istiyordum. Pozitif yaklaşayım her olaya dedim ama olmuyor, OLMUYORRRRRR. Daha üç paylaşım yapmadan olumsuz olaylar peş peşe gelir oldu. Çocuklarımın geleceğinden, mesleğimin küçültülmesinden, ülkemin gidişatından şikayetim var. Blogcu anne imza kampanyası başlattı: “5,5 Çok Erken” çabasına sağlık. Ancak 4+4+4’ün tek sıkıntısı bu değil ki… Bir kere sisteme uygun sayıda okul yok, derslik yok, okula 5,5 yaşında başlayan çocuğun seviyesine inebilecek eğitimde öğretmen yok. Türlü kampanyalarla açılan ana sınıfları ne olacak bilen yok.
Ben 1. Sınıf okutuyorum. 72 ayı dolduran çocuklar bile bazı harfleri yazarken, seslendirirken zorlanıyor, 66 aylık çocuklar bunu nasıl başaracak anlamıyorum. Çocuklar oyunla öğrenecek, ilk sene okumaya geçme zorunluluğu yok diyorlar. Tamam ama hangi derslikte olacak bu oyun soran yok. Benim sınıfım 40 kişi standart ebatlarda bir sınıfım var. Bu çocukların her birinin bırakın oyun oynamayı ayakta dolaşmaları bile mümkün değil. Daha da ötesi hadi genç öğretmen hopladı zıpladı, oynadı (eğitim fakültelerinde buna yönelik ders almadığımızı belirteyim) yaşlı öğretmenler ne olacak. Hali hazırdaki sistemi ezberlemiş, başarılı diye anılan birçok öğretmen bırakın oyun oynamayı, ayakta ders anlatmayı bile zor başarıyor.  Çocuğunu özel okula gönderebilene ne mutlu ama çoğunluk bu gruba dahil değil. Özel okullar yeni sistemle zaten fiyatları katladı. E ne olacak o zaman çocuklarımıza. Ben öğretmenim ve açık olarak ifade ediyorum “Sisteme ilişkin en ufak kurs, seminer vs almadım.” Ben kredili sistem mağduruyum, çocuklarım da bu sistemin mağduru olsun istemiyorum. Elimizden ne gelirse yapmak zorundayız arkadaşlar. Zaman geriye alınamıyor. Çocuklarımızın gelecekleri kararmasın harekete geçme vakti!!!

http://imzakampanyam.com/ilkokul-icin-5bucuk-cok-erken-2-imza-kampanyasi

12 yorum:

hypo dedi ki...

ne güzel açıklamışsın.
milli eğitim bakanı kekeliyor.

Saliha Kayhan dedi ki...

iktisatçıdan Mİlli Egitim bakanı yaparsan olacağı bu:(

Koca-man ve Karısı dedi ki...

Ben de kredili sistem okudum, biz seninle az bucuk yaşıtız sanırım, doktor ulucam diye fen-mat okuyup, turkce-sosyal den öğretmen oldum:))

Saliha Kayhan dedi ki...

Evet yaslarimiz yakın galiba 96 mezunuyum ben:)) tercihlerden öte ben o donemin boş gecen derslerini, kredi tamamlamak icin okul okul gezmeleri, güya aktivite yapacak öğrencilerle ne yapacagını bilmeyen idareciler ve öğretmenleri hatırlıyorum. aynı bu sistem gibi altyapı planlaması yapmadan uygulanmış arada olan bize olmuştu:((

Deniz dedi ki...

Her gün yeni bir olay, her gün gelecek nesillerimizle ilgili bir dayatma karar öğreniyoruz, hangisinin ucundan tutacağımızı bilemiyoruz artık

Koca-man ve Karısı dedi ki...

secmeli resim, secmeli beden egitimi:)) ben ha bire resim dersindeydim sanki:))

Saliha Kayhan dedi ki...

olmayan sahalarda spor yapacaktık bir de:))

Saliha Kayhan dedi ki...

ufacık bir tepki gördüklerinde gündem değiştiriyorlar, vazgeçmemek lazım karanlık çok yakın...

nil dedi ki...

İmzayı attım ama zaten demokrasi olmadığı için hiçbir işe yaramıyacağını biliyorum :(

Mağdur dolu bir öğretim yılı olacak malesef:(

Bir de arkadaşım söyledi, üç seçenekliymiş seçmeli dersler,
1 Çocuğumun kuran kursu almasını istiyorum
2 Çocuğumun Hz.Muhammedin hayatını almasını istiyorum

3 Kararsızım


Bu doğru mu ??? Seçmeli dersler bu kadar mı? Okulları öğretmen müdürler değil, dışarıdan yöneticilerin yöneteceği doğru mu?

Of Allahım, sesimizi duyan var mı? Bizi kim kurtaracak ??????

Saliha Kayhan dedi ki...

Bir sonuc elde edilir mı bilmiyorum ama tepkiniz kalmamak lazım ondan eminim. henüz seçmeler derslere yönelik bir program gelmedi ama Arapca Kürtçe, Kur'an vs derslerin olacağını tv de dinlemiştim.

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Aslında çocukların erken yaşta eğitilmeye başlaması güzel ama tabi bunun için gerekli materyaller oluşturulduktan, imkanlar sağlandıktan sonra..
Umarım düzgün bir sistem oturturlar..

Saliha Kayhan dedi ki...

umarım:))